ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Analysis of distortion-induced fatigue crack at the web gap of i-beam in steel bridges

หน่วยงาน จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Analysis of distortion-induced fatigue crack at the web gap of i-beam in steel bridges
นักวิจัย : Hung The Dinh
คำค้น : โครงสร้างเหล็กกล้า , สะพาน , คานเหล็กรูปตัวไอ , Steel I-beams , Steel, Structural , Bridges
หน่วยงาน : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ผู้ร่วมงาน : Toshiro Hayashikawa , Chulalongkorn University. Faculty of Engineering , Akhrawat Lenwari , Teerapong Senjuntichai
ปีพิมพ์ : 2555
อ้างอิง : http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/43016
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Distortion-induced fatigue cracking has occurred in many types of steel bridge structures, especially the welded structures where high local stresses exist. However, out-of-plane distortion-induced stresses have not been fully considered in the AASHTO design specifications. This research studies the behavior around web-gap of I-beam in steel bridges under cyclic loading and applies the linear elastic fracture mechanics concepts for prediction of fatigue cracking behavior. Besides, effects of various parameters on the distortion-induced fatigue cracking behavior are considered experimentally and numerically. The results show that finite element modeling with SED criterion is applicable for the crack path prediction. In addition, mode I and mode III affected the fatigue crack direction and fatigue crack growth rate.

Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2012

บรรณานุกรม :
Hung The Dinh . (2555). Analysis of distortion-induced fatigue crack at the web gap of i-beam in steel bridges.
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Hung The Dinh . 2555. "Analysis of distortion-induced fatigue crack at the web gap of i-beam in steel bridges".
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Hung The Dinh . "Analysis of distortion-induced fatigue crack at the web gap of i-beam in steel bridges."
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2555. Print.
Hung The Dinh . Analysis of distortion-induced fatigue crack at the web gap of i-beam in steel bridges. กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย; 2555.