ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

The Clark-Kozma Debate in the 21-st Century

หน่วยงาน Mount Royal University ,Canada

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : The Clark-Kozma Debate in the 21-st Century
นักวิจัย : Becker, Katrin
คำค้น : Serious games , Educational technology
หน่วยงาน : Mount Royal University ,Canada
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2553
อ้างอิง : Katrin Becker (2010) The Clark-Kozma Debate in the 21st Century , CNIE Conference 2010, “Heritage Matters: Inspiring Tomorrow” Saint John, New Brunswick, May 16-19, 2010 , http://hdl.handle.net/11205/143
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This paper takes a fresh look at the Clark/Kozma debate from the perspective of 21st century new media technologies in general and serious games in particular. After a brief re-cap of the key elements of the debate, a relatively recent article by R.E.Clark is summarized that brings serious games into the conversation. Clark’s allegations are addressed and the case is made that digital games form a distinct medium that can not easily be lumped in with other educational technologies. The author draws on over a decade of personal experience teaching with games to move the debate to the next level and offer some recommendations for when and how games can be used effectively in formal contexts.

บรรณานุกรม :
Becker, Katrin . (2553). The Clark-Kozma Debate in the 21-st Century.
    กรุงเทพมหานคร : Mount Royal University ,Canada.
Becker, Katrin . 2553. "The Clark-Kozma Debate in the 21-st Century".
    กรุงเทพมหานคร : Mount Royal University ,Canada.
Becker, Katrin . "The Clark-Kozma Debate in the 21-st Century."
    กรุงเทพมหานคร : Mount Royal University ,Canada, 2553. Print.
Becker, Katrin . The Clark-Kozma Debate in the 21-st Century. กรุงเทพมหานคร : Mount Royal University ,Canada; 2553.