ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

The reading and writing relationship: a correlational study of English as a second language learners at the collegiate level

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : The reading and writing relationship: a correlational study of English as a second language learners at the collegiate level
นักวิจัย : Pratin Pimsarn
คำค้น : Literacy , Reading instruction , second language learners , ESL , English language study , writing , reading
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2529
อ้างอิง : Ph.D., University of North Texas, 1986, 140 pages , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/4223 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/4223
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

The major purpose of this study was to determine the possible correlation between reading and writing abilities of college students who are identified as second language learners. It was also aimed at determining the relationships between variables pertaining to the ESL college students, namely, their self-selected reading materials, their reading interests, the amount of time spent studying English, how they studied English, how they were taught English, and the length of residence in the United States. The data needed to test the hypotheses consist of a standardized reading test (the Nelson-Denny Reading Test Form A), a writing sample developed through the mode of comparison/contrast, and a questionnaire, all of which were administered to forty international students taking a freshman English course at a southwest public university. As two kinds of variables are involved in this study, three different statistical analyses were computed: the Goodman-Kruskal Gamma Coefficients, the Pearson's Product Moment, and the chi-square. All hypotheses were tested at the .05 level of significance. Two significant correlations were found in this study. (1) There is a statistically significant relationship between the ESL college students' reading ability levels and their writing ability levels. It can be assumed that while the above average readers tend to be good writers, the below average readers tend to be poor writers. (2) There is a statistically significant difference on the ESL college students' reading achievement as evaluated by the Nelson-Denny Reading Test Form A differentiated by their writing ability levels as assessed by a holistic scoring method for assessing writing. There is no statistically significant relationship found in the other hypotheses when tested.

บรรณานุกรม :
Pratin Pimsarn . (2529). The reading and writing relationship: a correlational study of English as a second language learners at the collegiate level.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Pratin Pimsarn . 2529. "The reading and writing relationship: a correlational study of English as a second language learners at the collegiate level".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Pratin Pimsarn . "The reading and writing relationship: a correlational study of English as a second language learners at the collegiate level."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2529. Print.
Pratin Pimsarn . The reading and writing relationship: a correlational study of English as a second language learners at the collegiate level. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2529.