ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Earnings warnings : market reaction and management motivation

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Earnings warnings : market reaction and management motivation
นักวิจัย : Somchai Supattarakul
คำค้น : Accounting , Motivation , Earnings announcements , Economic impact , Stock prices , Studies , Earnings warnings , Market reaction , Management , Motivation
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2546
อ้างอิง : Thesis (Ph.D.)--The University of Texas at Austin, 2003 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/4201
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This dissertation provides empirical evidence on the market reaction to earnings warnings as well as management's motivation to issue earnings warnings. Specifically, this study first investigates whether self-selection bias exists in a firm's warning choice and if so, whether the warning effect (i.e., a differential market reaction associated with earnings news between warning and no-warning scenarios) is positive (negative) for good (bad) news warnings after controlling for potential self-selection bias. I find that self-selection does exist in a firm's warning choice and it creates a downward bias in the warning effect. I also find that the warning effect after controlling for self-section bias, on average, is positive (negative) for good (bad) news warnings suggesting that empirical evidence in Kasznik and Lev [1995] and Atiase, Supattarakul, Tse [2003] is robust after controlling for self-selection bias. More importantly, this study investigates whether and how the warning effect affects a firm's warning choice (i.e., to warn or not to warn). I find that a firm's tendency to warn is positively associated with the warning effect after controlling for other management motives to issue earnings warnings, i.e., litigation concerns, reputation concerns, and information asymmetry consequence concerns, suggesting that the warning effect itself provides management with an economic motivation to issue earnings warnings.

บรรณานุกรม :
Somchai Supattarakul . (2546). Earnings warnings : market reaction and management motivation.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Somchai Supattarakul . 2546. "Earnings warnings : market reaction and management motivation".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Somchai Supattarakul . "Earnings warnings : market reaction and management motivation."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2546. Print.
Somchai Supattarakul . Earnings warnings : market reaction and management motivation. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2546.