ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

An examination of the willingness to engage in an online purchase : the impact of an individual buyer's trust of sensitive information exchange

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : An examination of the willingness to engage in an online purchase : the impact of an individual buyer's trust of sensitive information exchange
นักวิจัย : Supeecha Panichpathom
คำค้น : Management , Marketing , Information systems , Impact analysis , Consumer behavior , Electronic commerce , Information security , Electronic commerce , Online , Purchase , Buyer , Trust
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2543
อ้างอิง : Thesis (Ph.D.)--The University of Texas at Arlington, 2000 , 9780493028989 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/4188
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Internet technology has provided new ways of life for both Web-based vendors and online buyers. Both parties realize the convenience of Web-based commerce. Buyers can obtain a greater variety of products and services, with lower price in less time. Web-based vendors can develop new customers, and provide products and/or services in a more effective and efficient way. To obtain these benefits buyers have to send their personal and/or financial information, which, in general, is perceived as a high cost if this sensitive information is not managed properly. Buyers have no control over the procedures that vendors use to manage data, no guarantee of vendors' trustworthiness, and no effective legal protection from identity theft. The public nature of the Internet further contributes to buyer vulnerability when he or she decides to make an online purchase. This exploratory research employed a sample survey methodology to examine the potential factors inducing trust in inexperienced buyers and the effects of trust. The results from this study reveal that third-party assurance impresses inexperienced buyers. This implies that businesses should invest their resources in order to obtain guarantees from such third parties. Using a broad definition of trust, the results showed that trust increases buyers' willingness to make an online purchase and reduces the level of risk perception. This result suggests that measuring inexperienced buyers' trust could be more accurate if more dimensions of trust are included in the study. This could also infer that trust of inexperienced buyers could be generated by many sources or many mechanisms, however, these sources or mechanisms must be incorporated together. In sum, trust is a multidimensional construct composed of a combined dimension of reputation, benevolence and integrity.

บรรณานุกรม :
Supeecha Panichpathom . (2543). An examination of the willingness to engage in an online purchase : the impact of an individual buyer's trust of sensitive information exchange.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Supeecha Panichpathom . 2543. "An examination of the willingness to engage in an online purchase : the impact of an individual buyer's trust of sensitive information exchange".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Supeecha Panichpathom . "An examination of the willingness to engage in an online purchase : the impact of an individual buyer's trust of sensitive information exchange."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2543. Print.
Supeecha Panichpathom . An examination of the willingness to engage in an online purchase : the impact of an individual buyer's trust of sensitive information exchange. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2543.