ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Strategic planning for a ready-made garment business

หน่วยงาน จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Strategic planning for a ready-made garment business
นักวิจัย : Surajet Kirdsuk
คำค้น : Strategic planning , Clothing trade
หน่วยงาน : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
ผู้ร่วมงาน : Prasert Akkharaprathomphong , Kriangsak Boonmapueng , Chulalongkorn University. Faculty of Engineering
ปีพิมพ์ : 2547
อ้างอิง : 9741759975 , http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/1683
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Thesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2004

To formulate appropriate strategies and action plans for a company that manufactures and export clothes. The Plant of the company is located in Thailand. The research methodology is consisted of (1) Analyzing the existing situation by collecting the related information from company, employees, and customers and outside sources, (2) Applying five generic competitive strategy to formulating the business strategy by discussion of share holders and top managements, (3) applying the test of a wining strategy to determine the appropriate strategies and action plans by discussion of share holders and top managements. The conclusions of the study indicate that (1) The SWOT analysis that can indicate overall environment from analysis of existing situation, (2) The appropriate business strategy is best cost provider from applying the five generic competitive strategy, (3) share holders selected the most 14 apropriate operating strategies form 18 candidate strategies from the test of wining strategy. Since the strategic planning has been developed, the studied company has the appropriate strategies and action plans that meet to vision, mission, Critical Success factors, objectives, and overall environment. The strategies and action plans are also committed by top management and communicated to everybody in the company. Moreover this strategic planning process can be guideline for the other garment company to formulate their strategies and action plans

บรรณานุกรม :
Surajet Kirdsuk . (2547). Strategic planning for a ready-made garment business.
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Surajet Kirdsuk . 2547. "Strategic planning for a ready-made garment business".
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Surajet Kirdsuk . "Strategic planning for a ready-made garment business."
    กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2547. Print.
Surajet Kirdsuk . Strategic planning for a ready-made garment business. กรุงเทพมหานคร : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย; 2547.