ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Electronic commerce for low involvement consumer goods : success factors of Thai online merchants

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Electronic commerce for low involvement consumer goods : success factors of Thai online merchants
นักวิจัย : Siriluck Rotchanakitumnuai , Speece, M.
คำค้น : Business-to-consumer websites , B2C , Electronic CRM , ECRM , Online sales , Performance measures
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2550
อ้างอิง : International journal of electronic customer relationship management. 1,2 (2007) pp. 132-154 , 1750-0664 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/366
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Many Thai businesses have used websites to offer sales via the Internet. In reality, consumers have not flocked to Internet. A quantitative survey with data from 143 Thai website owners examined nine major success factors for business to consumer electronic commerce: government support, security and privacy, customer service, administrative support, online promotion, product uniqueness, logistics, product variety, and image creation. Analysis indicated that online promotion was the key factor contributing to the growth of online sales and the return on investment. The other factors were not significant predictors of these two performance measures.

บรรณานุกรม :
Siriluck Rotchanakitumnuai , Speece, M. . (2550). Electronic commerce for low involvement consumer goods : success factors of Thai online merchants.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Siriluck Rotchanakitumnuai , Speece, M. . 2550. "Electronic commerce for low involvement consumer goods : success factors of Thai online merchants".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Siriluck Rotchanakitumnuai , Speece, M. . "Electronic commerce for low involvement consumer goods : success factors of Thai online merchants."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2550. Print.
Siriluck Rotchanakitumnuai , Speece, M. . Electronic commerce for low involvement consumer goods : success factors of Thai online merchants. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2550.