ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Firm-specific advantages intra-regional sales and performance of multinational enterprises

หน่วยงาน สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Firm-specific advantages intra-regional sales and performance of multinational enterprises
นักวิจัย : Rugma, Alan , Nessara Sukpanich
คำค้น : firm-specific advantages , intra-regional sales , multinational enterprises , performance , geographic scope , home region
หน่วยงาน : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2549
อ้างอิง : International trade journal, 20,3 (2006, Fall) pp. 355-382 , http://dspace.library.tu.ac.th/handle/3517/354
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This article is an extension of recent work that has examined the intra-regional sales of large multinational enterprises (MNEs). First, we examine the interaction between the performance of MNEs and four proxies for their firm-specific advantages (FSAs). This includes: firm size, knowledge (as represented by R&D), marketing ability, and industry type. We find that FSAs in R&D and service sector type are best exploited within the home region. In contrast, the FSA firm size is better exploited by global and bi-regional firms. Second, we find that a service MNE tends to be more home-region oriented and has a higher proportion of intraregional sales than a manufacturing firm.

บรรณานุกรม :
Rugma, Alan , Nessara Sukpanich . (2549). Firm-specific advantages intra-regional sales and performance of multinational enterprises.
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Rugma, Alan , Nessara Sukpanich . 2549. "Firm-specific advantages intra-regional sales and performance of multinational enterprises".
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ .
Rugma, Alan , Nessara Sukpanich . "Firm-specific advantages intra-regional sales and performance of multinational enterprises."
    กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ , 2549. Print.
Rugma, Alan , Nessara Sukpanich . Firm-specific advantages intra-regional sales and performance of multinational enterprises. กรุงเทพมหานคร : สถาบันวิจัยและให้คำปรึกษาแห่ง มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ ; 2549.