ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

การพัฒนากระบวนการเรียนรู้เพื่อถิ่นฐานบ้านเกิดและการพัฒนาเด็กและเยาวชนในจังหวัดลำปาง ระยะที่ 1

หน่วยงาน สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : การพัฒนากระบวนการเรียนรู้เพื่อถิ่นฐานบ้านเกิดและการพัฒนาเด็กและเยาวชนในจังหวัดลำปาง ระยะที่ 1
นักวิจัย : ชุติมา คำบุญชู
คำค้น : กระบวนการเรียนรู้ , การพัฒนาเด็กและเยาวชน , จังหวัดลำปาง
หน่วยงาน : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2555
อ้างอิง : http://elibrary.trf.or.th/project_content.asp?PJID=PDG5440003 , http://research.trf.or.th/node/7898
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

- The study of -The Development of a Learning Process for the Homeland and Children and Youth Development in Lampang Phase 1, 2011. aims to study and analyze a brief strength and weakness of local knowledge establishment and the process of local curriculum development in Lampang province. To strengthen the teacher networks that develops the local curriculum and the local learning method in Lampang province. To suggest the development of the local knowledge establishment research proposition, the process of local curriculum development and the development of local learning method in Lampang province. According to the study of the local learning situation in Lampang province, there are the formal education, non-formal education and informal education system in the early childhood education, the elementary education and the secondary education. Moreover, there are the local learning networks between students, teachers, schools, communities and local universities. The four main strengths in the local learning situation in Lampang province are the teacher trainings in the schools and local universities to improve the local learning, the pass on knowledge by the local communities, the knowledge and learning process in term of research and the cooperation of learning and research networks between teachers, students, communities, universities and the local organizations. The weakness of the local learning situation in Lampang province is most teachers cannot provide the local learning to conform to the present state of societies and the further study demands of students even though there are the teacher training to develop the researches

บรรณานุกรม :
ชุติมา คำบุญชู . (2555). การพัฒนากระบวนการเรียนรู้เพื่อถิ่นฐานบ้านเกิดและการพัฒนาเด็กและเยาวชนในจังหวัดลำปาง ระยะที่ 1.
    กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย.
ชุติมา คำบุญชู . 2555. "การพัฒนากระบวนการเรียนรู้เพื่อถิ่นฐานบ้านเกิดและการพัฒนาเด็กและเยาวชนในจังหวัดลำปาง ระยะที่ 1".
    กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย.
ชุติมา คำบุญชู . "การพัฒนากระบวนการเรียนรู้เพื่อถิ่นฐานบ้านเกิดและการพัฒนาเด็กและเยาวชนในจังหวัดลำปาง ระยะที่ 1."
    กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย, 2555. Print.
ชุติมา คำบุญชู . การพัฒนากระบวนการเรียนรู้เพื่อถิ่นฐานบ้านเกิดและการพัฒนาเด็กและเยาวชนในจังหวัดลำปาง ระยะที่ 1. กรุงเทพมหานคร : สำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย; 2555.