ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom

หน่วยงาน Universiti Sains Malaysia, Malaysia

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom
นักวิจัย : Daud, Rosmawati Mohd , Jusoh, Juhari Sham
คำค้น : H1-99 Social sciences (General)
หน่วยงาน : Universiti Sains Malaysia, Malaysia
ผู้ร่วมงาน : Kadir, Nadhrah A , Rahmat, Siti Rahyla , Mohd, Azmil Tayeb , Mohd, Saidatulakmal
ปีพิมพ์ : 2560
อ้างอิง : http://eprints.usm.my/41186/1/ART_102.pdf , Daud, Rosmawati Mohd and Jusoh, Juhari Sham (2017) Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom. In: Social Sciences Postgraduate International Seminar (SSPIS) 2017. School of Social Sciences, USM, Pulau Pinang, Malaysia, pp. 746-752. ISBN 9789671544013
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : http://www.sspis.usm.my , http://eprints.usm.my/41186/
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This paper analyzed the effectiveness of using Students Response System namely Kahoot! to activate students’ motivation and engagement in learning English as a Second Language (ESL) at a college. A survey method was used in this study with the purpose to find out and investigate the students’ perspective on using Kahoot! in English class. The sample consisted 30 college students who are undergoing diploma level of study. Questionnaire were distributed to the students and informal interview was done to find out what their perceptions of using this approach in English as a Second Language (ESL) class. The findings indicated that Kahoot! was effective to boost students’ motivation and engagement in the English as a Second Language (ESL) classroom.

บรรณานุกรม :
Daud, Rosmawati Mohd , Jusoh, Juhari Sham . (2560). Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom.
    กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia.
Daud, Rosmawati Mohd , Jusoh, Juhari Sham . 2560. "Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom".
    กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia.
Daud, Rosmawati Mohd , Jusoh, Juhari Sham . "Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom."
    กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia, 2560. Print.
Daud, Rosmawati Mohd , Jusoh, Juhari Sham . Gamification of Kahoot! Boosts Students’ Motivation in ESL Classroom. กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia; 2560.