ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : รูปแบบการพัฒนาคุณลักษณะบัณฑิตที่พึงประสงค์ผ่านกิจกรรมเสริมหลักสูตรของนักศึกษาพยาบาล วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี อุดรธานี
นักวิจัย : นวลใย พิศชาติ , รุ่งนภา ประยูรศิริศักดิ์ , กุสุมาลี ไชยเมือง , พรปวีณ์ หงษ์ประสิทธิ์
คำค้น : รูปแบบการพัฒนาคุณลักษณะบัณฑิตที่พึ่งประสงค์ นักศึกษาพยาบาลประจำครอบครัว
หน่วยงาน : วิทยาลัยพยาบาลบรมราชชนนี อุดรธานี
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2556
อ้างอิง : http://110.164.51.229/research/images/documents/04in2556.pdf
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : -
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

This participatory action research aimed to construct a model of developing desirable characteristics of graduates by using extracumcular activities and to explore the efficiency of a model, as well as, to examine the impact affecting nursing students and the community. The research participants were 514 nursing students, 7 academic advisors, 9 community leaders, 22 village health volunteers, and 50 family leaders. The research instruments were community health care plan, questionnaire, and focus group discussion. The data were analyzed using mean, standard deviation, the efficiency calculating method, and content analysis. Research findings; 1) The result of this study was a model for developing desirable characteristics of graduates by using extracumcular activities called "BCNU Thao Model" (a family-like relationship among nursing students) that associated with the developing process of family nursing student. 2) The efficicncy value of a model for developing desirable characteristics of graduates was BOlBO which can enhance desirable characteristics of graduates in Intellectual skills, including the use of the scientific process, awareness of the potential and their weaknesses, knowledge effectively, analytical thinking, systematic thinking, leadership, priority of the job properly, ability to detect and analyze the data from diverse sources and evidence, critical thinking , using a systen~atic professional knowledge, human relations, communication skills, and the knowledge of holistic health care. 3) The impact affecting nursing students was the understanding the way of life within community context, unity, commitment among brotherhood/sisterhood, and team working. The impact affecting the community was the commitment given to the nursing student as a family member and the feeling of having a health professional as a family member. This can lead to the changing behavior of care and to the building up of community model in self care.

บรรณานุกรม :