ridm@nrct.go.th   ระบบคลังข้อมูลงานวิจัยไทย   รายการโปรดที่คุณเลือกไว้

`High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance

หน่วยงาน Universiti Sains Malaysia, Malaysia

รายละเอียด

ชื่อเรื่อง : `High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance
นักวิจัย : Yahaya, Mohamad Fadhili
คำค้น : L7-991 Education (General)
หน่วยงาน : Universiti Sains Malaysia, Malaysia
ผู้ร่วมงาน : -
ปีพิมพ์ : 2557
อ้างอิง : Yahaya, Mohamad Fadhili (2014) `High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. , http://eprints.usm.my/30360/1/thesis1.pdf
ที่มา : -
ความเชี่ยวชาญ : -
ความสัมพันธ์ : http://eprints.usm.my/30360/
ขอบเขตของเนื้อหา : -
บทคัดย่อ/คำอธิบาย :

Tujuan utama kajian tentang respons pembaca Bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua (ESL) yang berprestasi tinggi terhadap beban tekanan kognitif dalam prestasi pemahaman bacaan adalah bagi mengetahui tahap sebenar pembaca yang baik. Kajian ini berasaskan teori transaksi tekanan Lazarus dan Folkman. Oleh itu, kajian ini memberi tumpuan kepada mengenalpasti pembaca ESL berprestasi tinggi, menyelidik kesan tekanan kognitif masa untuk bacaan dan kesukaran teks, serta menghuraikan strategi yang digunakan. This study on high-performing ESL readers‟ response to loading cognitive stress in reading comprehension performance was developed on the basis of Lazarus and Folkman‟s transactional theory of stress, mainly to know how good, good readers are. In doing so, the study focused on identifying high-performing ESL readers, investigating the influence of loading cognitive stress of time-on-task and text difficulty, and describing the strategies employed.

บรรณานุกรม :
Yahaya, Mohamad Fadhili . (2557). `High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance.
    กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia.
Yahaya, Mohamad Fadhili . 2557. "`High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance".
    กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia.
Yahaya, Mohamad Fadhili . "`High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance."
    กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia, 2557. Print.
Yahaya, Mohamad Fadhili . `High-Performing Esl Readers‟ Response To Loading Cognitive Stress In Reading Comprehension Performance. กรุงเทพมหานคร : Universiti Sains Malaysia, Malaysia; 2557.